tisdag 26 mars 2013

Ett hallå från sjukstugan!

Hej kära vänner,
I söndags föll jag i trappen med Bianca i famnen! Jag krampade fast om Bianca så hon klarade sig väldigt bra utan skråmor! Såå skönt!! När jag hade båda händerna upptagna så fick resen av min kropp fungera som krockkudde... Det blev ryggen som tog mesta smällen (och armbågen). Jag fick direkt efter fallet väldigt svårt att andas och röra på mig... Efter ett par värktabletter och några stillasittande timmar bar det av till akutmottagningen. Man konstaterade efter sömnad av armbåge och röntgen av bålen att inget revben var av, utan enbart ev. spricka kunde ha uppstått samt musklerna emellan fått sig en ordentlig smäll... Vi blev inte långvariga på akuten utan fick åka hem väldigt fort, vilket var otroligt skönt! Väl hemma är det inte många knop som görs... Jag kan nu gå själv, men har svårt att bära lillan och böjningar och vridningar är inte att tänka på! Därav är min kära man hemma o hjälper mig både med att ta hand om mig och de andra barnen... Har mest vilat, sovit, ätit och myst med mina kära :) Inget speciellt spännande med andra ord ;P (därav dålig uppdatering på bloggen!)  

Några pics från helgen innan olyckan får jag bjuda på o en smygpik på hur batikprojektet blev ;)


Gammal grön T-shirt blev coolt svart-grön med batikränder. Obs, trådarna i kläder blir ofta inte färgade vilket är bra att tänka på vid färgning... Här tycker jag att det funkade bra som extra effekt (syns knappt på kortet).


Oliver som vanligt med sprall i kroppen :)


Jag och Charlie  i lördags. 
Snabb fix i håret... Gör en enkel sidosvans som viks ihop till en cirkel. Vira liten del av håret runt gummisnodden, fäst med två hårnålar och spraya. Klart på 1 minut... Volià! Lite festligare, lite roligare :)  Halscuff, från HM 99 kr förra säsongens (väljer att säga cuff istället för choker, tycker det är ett hemskt ord!)


Lite påskfint hann jag fixa till bordet innan jag blev sjukling... Här i mini iittala samling ;) 



Ljuvliga påskliljor!


Lite inspiration inför påsken och barnkläder...
Visst blir man glad av dessa kläder i härliga gula nyanser!
Barnkläder från Oii Design http://www.oiidesign.se/

Kram på er o ta hand om er där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar