torsdag 14 mars 2013

Projekt, Batikmönster och Vårfärger

Hej o hallå,
Här hemma är det mycket pyssel på G på en o samma gång... 
Jag och Charlie håller på att göra en personlig anslagstavla för att hänga upp på C´s rum med diplom, simmärken (som han fick igår o han är såå glad :D) och teckningar mm. 

Jag (med hjälp från barnen) har även börjat påskpyssla. Ommålning av tråkiga och opersonliga påskägg i papp är det som står på veckans agenda! 

Sedan har jag även tänkt börja med en riktigt spännande sak som jag inte gjort sen jag var barn... Batikfärgningar! Ja, jag har tänkt färga två kuddfodral och förmodligen något plagg också. Sedan får barnen vara med o göra egna skapelser :) 

...Är ni sugna att se resultatet på alla projekt? Då gäller det att hålla sig uppdaterade!


En quick-pic under konstruktion ;) Anslagstavla på G! Charlie och jag målar... Fortsättning följer och en bättre beskrivning.


Pappägg 6-pack inköpta på Willys för 28 kr. Aningen tråkiga tycker jag ;P


Dip-dye, eller "dopp i färgburk"... Svårare än det ser ut, då äggen gärna vill flyta upp på snedden!


Back to basic...
Nu börjar vi om med vita ägg som kan personifieras som man känner för och vill!



Å så batikmönster... Åh jag är så sugen på att komma igång med detta projekt!
Finns många olika mönster man kan göra!


Bild lånad från Sköna Hem

Batik kudde, ljusgrå, House Doctor
Denna från House Doctor, finns bl a att köpa på Allrum.se för 299 kr

En dagens lax och middagsdukning som går i vårens färger:



Fina vardagsbestick, julklappen 2012. Tack Jay och Chris! 
Nya servetter i mossgrönt från IKEA besöket i igår, perfekta för att få lite vardagsfint...




Charlie smakar på fisken...

God kväll på er!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar