fredag 31 maj 2013

Helgens outfit och dopdagen

Trevlig fredag gott folk,
Idag och ikväll spenderar jag dagen med kidsen som är hemma från skola och dagis som de brukar på fredagar. Min kära make är på jobbet och kommer att ha konferens hela kvällen (på Grönan så det råder ingen nöd på honom ;P)... Så dagen har gått i lektema med piratlek med ansiktsmålning och "egen" (Arlas) mjukglass ute i solen :) Riktigt lugnt o skönt! Idag bjuder jag på en somrig vardagsoutfit som även passar inför fredagskvällen :) ...och även lite fler bilder från dopet förra helgen! Vill passa på att gratulera min kusin Annika som fyller år idag! Grattis fina du!! :-D

Dagens ihop plock ;) För mig blir det lördagens outfit!




Vad tycker ni om det mönstrade byxmodet? Nu till sommaren är det som lyser starkast de tunna byxorna i lite vidare variant (silkesmaterial eller likn.)... Men jag valde här en lite mer dressad och tightare typ av mönstrade byxor! En kostymbyxvariant med trekvartsben. Välj sandaler eller andra låga skor till dagen och välj bort det stora halsbandet om du vill att klädseln ska "hålla" även på kvällen...

Vill du ha klädseln även påkvällen... Ta då bort hatten, byt till klackar och sätt på statement (det stora) halsbandet! Vips, så är du kvällsfin :)

Inköplista: Byxor MQ Stockholm 599 kr (på rea nu!), marinblått bomullslinne HM Logg 79 kr, stråhatt med marinblått band HM (osäker på pris, förra säsongens), solglasögon Tiger, halsband MQ 149 kr, clutch i batikmönster Lindex och sandaler (i hörnet) från Dollhouse ( inköpta i USA).


Dopet förra helgen...






Rolig bild... Allas händer på Biancas huvud ;)



Bröderna gör sig beredda att sjunga Teddybjörnen Fredriksson för sin lillasyster!


Sedan fick vi ännu ett fint framträdande av dessa talangfulla sångerskor!





Gruppbild på alla "inblandade" i ceremonin.


Männen rockade köket ;)


Fina Agnes och farbror Jocke med B.



Kära vännen och faddern Anna med hennes Wille.


En mycket vacker och minnesvärd dag!
Tack alla fina vänner och familj som kunde komma och förgylla denna med oss :)

Och...

Tack fina läsare att just du tittade in hos mig :-)

Kram på er och hoppas att ni får en fin helg!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar