onsdag 16 januari 2013

Dagens inredning....Stolar, stolar, stolar!

Hallo på er,
Denna dag har till stor del (förutom att ta hand om o mysa med mina barn, laga mat, tvätta osv osv..) handlat om vilka stolar vi ska besluta oss för att välja till köket! De stolarna jag visade i mitt tidigare inlägg i Philip Starck -Ghost modell och i Charles & Ray Eames -DSR (Vitra) modell i vitt med silver underrede var de stolarna vi stod emellan! 


Började med att ta hem denna skönhet för att prova med måtten, så att det funkade vid vårat matbord.


...Och det slutliga valet föll på dessa men i färgen clear -den transparenta varianten. Ni får se resultatet imorgon :)


Nästa projekt blir att hitta och bestämma sig för vilka barstolar vi ska köpa till våran köksö...




Kan denna vara något? Finns på chilli.se (Butik finns i Arninge utanför Stockholm) http://www.chilli.se/sv/artiklar/stolar/caro-barstol-acryl-gra-m-krom-bas-lift-2.html för 399 kr


...Eller dessa sköningar? Jag föredrar den med svart ram och vit sits. Tyvärr är det svårt att avgöra vilken höjd jag ska välja isådana fall, då den lägre är aningen låg för vår köksö och den högre något hög! Här hittar du dessa: http://www.fyndmax.se/chairs-more-mississippi-barstol/14128-0  945 kr

Retro Cafe Bar stool A White

Ska man bryta helt med en industriell variant? Nja, kan bli för stor brytning mot stilen i köket i övrigt eller? Exakt replica av Tolix, denna variant hittar du här på Retrofurnish: http://www.retrofurnish.com/sk/stolar/bar-stool-steel-stool.html för 1018 kr.




Denna är också rätt rolig, men även här osäker på hur den passar in... Men det är roligt med lite annorlunda barstolar tycker jag. 
999 kr


Den här är lite kul, men är den skön att sitta på?
699 kr

Vilken gillar ni mest?

Kram och god natt på er!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar