söndag 16 juni 2013

Bröllop i solsken

Hej kära vänner, 
igår var vi på min kusin David och hans fina Annas bröllop! En fin dag där vi fick närvara vid vigsel och fest, en riktig härlig tripp på memorylane var det också :-) Vill passa på att tacka David och Anna för en otroligt vacker och rolig dag! David och jag är född med en månads mellanrum och är inte bara kusiner på våra mödrars sida utan även tremeningar på våra fäders sida! Låter mer komplicerat än vad det är... Mammorna är systrar och pappor kusiner! Så vi har umgåtts rätt mycket under våran uppväxt... Våra familjer har varit på ett antal semestrar ihop och hittat på mycket minnesvärda saker tillsammans :) Bjuder på lite bilder från gårdagen där jag inte bara var bjuden gäst utan även fick äran att vara delaktig som makeupartist och hårstylist för bruden Anna :D 

Vi började dagen hemma hos brudtärnan Viktoria. Tack till Viktoria och familj för att vi fick göra oss i ordning hos er och att ni tog så väl hand om oss med både lunch o annat!
Hår och makeup klar... Redo för att bege sig till först fotosession och sedan kyrkan :)




Tre röda rosor binder ihop håret i en fin dekoration i bröllopets tema färg -röd. Brudbuketten var även den i röda rosor. Vi ville skapa en romantisk look, med svallande lockar och volym. Här använde vi ett löshår i äkta europeiskt slingat hår som föll perfekt in i brudens egna hår, inte en själ kunde se någon skillnad ;) 



Dagen till ära följde vi temat med röda läppar på den strålande bruden!




Såå bedårande brudnäbbar... Fina Molly och brudparets söta son Erik gick hand i hand!


Istället för ris så blåstes det såpbubblor som aldrig förr när brudparet kom ut ifrån kyrkan ;P


Fina bilen som väntade utanför kyrkan för att köra till festlokalen...


Jag och min käresta! Kornblå klänning och ceriserosa kavaj båda från HM, accessoar på fingret -Biancas napp ;P Daniels kostym från J. Lindeberg.


Min gladnos! I klänning i samma färgskala som mammas, blå och rosa ;) Klänning från Lindex.


Här med min kära kusin och brudgummens syster. Vackra Annika har på sig en turkos klänning från Mango och nudefärgade läder pumps från Zalando. Jag: Klänning från HM (hade till en början ett tillhörande skärp till klänningen som åkte av efter att jag "tappat" skärpet allt för många ggr. ;)) Skor i grått med glansig del i spetsen, även dessa HM!



Många ville hjälpa till med Bianca :) Skönt att ha sin mor med som extra hjälp... Tack mamma!


Lekte bartender ett litet tag ;P


Roligt fram på småtimmarna :)


Skakar loss...


Tack från oss...

Stor kram från mig, 
nu har Daniel redan satt på film här hemma så det är dax att sluta skriva nu tror jag ;P

2 kommentarer:

  1. Så spännande att hitta till din blogg. Det blir kul att följa :-)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Åhh, va roligt Linda :D Ja, det hoppas jag att du gör ;) Stor kram på dig och hoppas du o familjen haft en trevlig midsommar!!

    SvaraRadera