fredag 2 augusti 2013

Två paket på en dag

Hej vännen,
Sitter o väntar på att takläggarna ska komma för att hjälpa oss att lägga om gäststugans tak... Tanken var att min kära make samt hans far och bror skulle ta hand om detta själva, men baksidans takvinkel visade sig vara det alldeles för brant för att kännas ok säkerhetsmässigt (jo, de hade säkerhetssele, men ändå!), så nu överlåter vi detta till fullblodsproffs utan höjdsvindel ;) Mycket har hänt i sommar med fastigheten här hemma! Nya entrégrindar har byggts, takfönster har bytts och nu taket på stugan... Skönt att checka av från listan som ofta är mycket lång på saker att åtgärda när man har hus...

Ni som följt med här på bloggen vet att jag under en längre tid funderat vilka barstolar jag velat ha till köket... Jag bestämde mig i mitten av förra veckan och slog till! Efter knappt en veckas väntan anlände de igår med budbil till vårat hem :) Den andra surprisen var ett spontanbesök av min kusin Annika och hennes far igår... Hon höll ett vackert paket i sina händer när jag öppnade dörren! Det visade sig överraskande vara en efterskotts 30 års gåva från mina två kusiner med respektive :) Va gulliga ni är kära ni! När kortet löd "Blått är flott! Flott ska en flott tjej som du ha" förstod verkligen inte vad detta blåa kunde vara? I paketet låg den finaste gåvan ett Marc Jacobs fan kunde få för att matcha sin väska från samma designer... En underbart färgglad och supersnygg klocka!




Denna kommer att användas flitigt!



Nu fattas bara den svarta tallrikshyllan på den tomma väggen i bakgrunden...


Barstol Mississippi (höjd 75 cm).

Ha en fin dag allesammans!

Kram kram från mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar