onsdag 13 februari 2013

Dagens DIY tips, Personliga Alla Hjärtans Dag presenter

Hej finingar!

Vad har ni för planer inför morgondagen som går i kärlekens tema?

Som småbarnsföräldrar med en liten bebis hemma känns det alldeles för pretentiöst att gå ut på restaurang eller liknande, det blir inte kul för varken barn eller föräldrar (inte med alla tre i alla fall). En dag som alla hjärtans dag är det svårt att ordna med barnvakt också känns det som! Dagen handlar ju också om att umgås med de man älskar allra mest o där ingår ju Hela familjen... Så imorgon har jag tänkt ordna en riktigt go middag med massor av kärlek på hemmaplan!

Idag har jag o grabbarna gjort egna personliga alla hjärtans dag kort, för att visa de vi tycker om våran kärlek :) Charlie gjorde ett till sin flickvän i skolan ;P och till mig och Daniel (som han har gömt, hihi) och Oliver gjorde ett till en kompis på dagis ;) Mina fina älsklingar!

Jag ville gärna köpa en liten present också till min stora älskling, men har inte hunnit än... Får se om tiden räcker till imorgon, annars har jag ju alltid en mysig och god middag med efterrätt att förbereda till honom och inte att förglömma... Ett personligt Kärleks kort :)

                                        

Klipp och klistra ihop egna personliga kort, här använder vi olika färgade lite hårdare papper och stämpel bokstäver som grabbarna fick av farmor i present förra året... Perfekt för pyssel, för att inte nämna träning på stavning och räkning ;) Korten är inte färdiga här, ni får se resultat imorgon!



Vi gillar pyssel här hemma!


Dagens DIY inspiration och presenttips: Egenmålad tallrik. Enda som behövs är egentligen en vit tallrik (här köpt på Panduro) och en porslinspenna (även denna Panduro, finns även färg o penslar om man vill göra mer effekter). Jag kollade bara helt enkelt upp vilket typ av teckensnitt av monogram jag önskade använda genom att googla mongram, sedan körde jag på fri hand. Detta är min mans mongram :) Men jag har redan gett honom denna tallrik, så det får bli annat imorgon ;) Personliga presenter is the way to go!



Min lilla prinsessa är 3 månader idag! Tiden går alldeles för fort! Vi måste stanna upp o njuta i nuet...

Kram på er o god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar