måndag 23 september 2013

Diy - Miljötänk och dagens vardagsoutfit



Hej denna mörka höst måndag, hur är vädret hos er? 
Här har det varit ruggigt mörkt och ett riktigt höst väder! Hade det inte varit för att jag känner mig lite vissen i kroppen så hade det känts mysigt... Idag har vi inte gjort många knop här hemma... I morse var det ett årligt elevsamtal på skolan och sedan bar det av hemåt för att ta hand om min lilla B och min lilla sjukling Oliver, (som dock idag varit rätt kry)! Mina föräldrar kom för att hälsa på i lördags och hjälpte imorse till med de yngre barnen... Hann med ett litet Diy projekt innan jag började känna mig vissen o trött i både kropp o knopp ;)  Hittade vid en vindsrensning mycket gamla kläder, många av vilka blev inlämnade i den lokala HM butiken där de ett tag nu haft en kollektion som kallats Conscious collection. I samband med denna kollektion ordnades även en klädinsamling. Vilket innebär att kunder kan ta med sina använda eller defekta kläder, oavsett märke, till utvalda butiker. Varje kund kan lämna in max två påsar per dag och för varje påse få en rabattkupong att använda på H&M. Målet är att spara på naturresurserna och bidra till minskade miljöeffekter genom att undvika textilavfall. Tummen upp! Efter rensning och klädinlämning så blev en gammal stickad tröja kvar o min idee var att sy ett kuddfodral av denna! Ni vet ett sånt där stickat höstigt kuddfodral som höjer mysfaktorn i soffan kalla höst och vinterkvällar framöver... Bjuder på bilder från "makeovern" och några dagens vardagslook :) 



Zebramönstrad kofta HM, vit bikerjacka HM, jeans Zoul MQ stövlar Rizzo.


Lilla sjuklingen (och duktiga fotografen) som inte verkar vara så sjuk idag... 
Ville också bli fotad :)


Dagens Diy projekt: 
Stickad tröja blir kuddfodral








La den senare på andra ledden vilket såg bättre ut ser jag nu ;)

Kram på er och hoppas er vecka börjat fint denna måndag kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar