onsdag 9 januari 2013

Dagens experiment


Hej i stugan :) 

Dagen har gått i ett sedan lunch med bvc läkarkontroll för lillan, ärenden i förortens centrum, tvätt, barnhämtning osv... Som en dag brukar se ut för en mammaledig småbarnsförälder antar jag ;) Men det jag hann på förmiddagen var att expreimentera lite i skönhetsväg.. Jag har ett tag nu funderat hur jag ska lösa ilandsproblemet med ständigt flagnande nagellack! Som småbarnsförälder har man inte alltid tid o lust att måla om rackarna varannan dag, så jag blev nyfiken när jag fick höra om gellack. Dvs. ett permanentlack (tills nageln växer ut vill säga, i princip som en nagelförstärkning/längning) som inte går bort hur mycket man än gnuggar o sliter ! Begav mig till förortens Kicks butik där de mycket riktigt hade detta lack... men till min naiva förvåning (tänker inte längre än vad näsan räcker) så behövde man både LED-lampa (speciellt för gellack) o div. tillbehör! Lite större och mer kostsamt projekt än jag tänkt mig med andra ord... Resultatet blev att jag istället bestämde mig för att prova, något som jag länge tänkt men aldrig gjort, nämligen "nagellacks remsor" dvs. torrt nagellack i formbara remsor som han trycker på jämt över nageln, med betoning på jämt! Inte så lätt som hon i butiken beskrev och inte alls speciellt snabbt gick det heller! Efter cirkus 1 timme efter mycket pill o försök till precision (o då har jag ändå jobbat som makeup artist) så blev det inte speciellt jämt. Nu en halv dag senare ser de värre ut flagningsmässigt än om jag målat dem med ett vanligt nagellack! Ja ja, eftersom jag köpte två uppsättningar så får jag väl ge det ett försök till, kanske blir det jämnare den andra gången o förmodligen håller de bättre då också! Har ni provat detta? 

Lite bilder från dagens nagelexperiment ;)


Kom även hem med dessa sköningar!


Hittade även en tvål på Lindex barnavdelning som barnen gillar. Nu behöver jag kanske inte tjata om att de ska tvätta sina händer längre :)


Tingeling finingar, ha en fortsatt skön kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar