tisdag 15 januari 2013

Från vinter till vår, mor och son

Hej kära bloggläsare,

Är det fler än jag som börjar längta lite smått efter våren och ljusare, varmare och längre dagar?
Jag börjar tänka lite på vad man kan använda från vintern i klädväg som ändå känns rätt inför våren... Vad kan kombineras och fortfarande vara kvar i garderoben när det börjar vankas varmare tider? Enligt mig är det bra med en god bas med kvalitet... Något jag gärna lägger lite mer pengar på, är en mellan-stor väska, ett par ordentliga skor för varje säsong samt två finare jackor, en vår/höst och en vinterjacka... Välj med omsorg sådant som håller i åtminstone 2-3 år, på det sättet kan man ju faktiskt unna sig lite lyxigare varianter! Sedan kan man köpa komplement plagg som är mer säsongs betonade emellanåt. 

Här har jag valt två ganska mörka outfitar, vilket känns rätt nu i vinter och även helt ok tidig vår! Men det bör hottas upp längre fram i vår med lite roliga och starka färger/mönster eller pasteller! Jag kommer nog personligen att variera med färgglada sjalar (och säkerligen köpa en o annan färgglad jacka också i någon av de stora klädkedjorna, har nämligen en stooor svaghet för just jackor!)


                  


               

               
                    

Mössa Lindex, solglasögon Moods of Norway, pälsväst "Catch me..." köpt på Diabless (butik som finns i bl a Kista C, Täby C i Sthlm), väska Gucci (finns ju billigare varianter i bra kvalitet i de stora kedjorna), skinnjacka Ellos (väldigt prisvärd 799 kr dock förra säsongens, bra kvalitet och i äkta skinn), silverkofta STOCKHOLM från MQ 699, glansiga byxor Gina Tricot (köpte nyss på rean för 49 kr, riktigt mjuka o sköna -älskar dem!:) Sist men inte minst mitt senaste fynd, skor i svart skinn från Park West 729 men halva priset på rean, yey :) (köpta i lokal butik Sko Artur), ni vet sånna skor som passar till de mesta och är helt ok att gå i långa stunder (har nästan använt sönder liknande jag köpte förra året).



Grå mössa med ficka eBBe kids 79 kr frinns att köpa på bl a Babyshop.se, halsduk (gammal från HM), solisar 99 kr, döskalletröja 99 kr, väst 199, collage-jacka 299 kr (på rea nu för 150 kr) alla från HM.

 Vårens mer avklädda variant, variera med sjalar, hattar, solisar, smycken osv...


Här har jag tagit av varma västar och mössor och bytt till lättare skor mm.
Skor i sportig variant med gåvänlig kilklack som jag visade i ett tidigare inlägg, från asos.com. Asos egna märke, skorna är i svart skinn o är bekväma. Sonens skor Converse med lätta kardborrband (inköpta förra säsongen från Ellos) för killar att snabbt ta på och av! Svart/vit mönstrad hatt för barn från Lindex, byxor från HM med cool svart/vit mönstrat benslut som går att vika upp.





Hoppas att fick lite inspiration...
Kraaam på er!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar